Zarabianie na sprzedaży praw czy udzielaniu licencji za pośrednictwem banków zdjęć nie jest rzeczą łatwą. Przekonało się o tym liczne grono fotografów, którzy poczynili w tym kierunku próby – mniej lub bardziej udane. Ale te trudności nie wynikają z samej idei banków zdjęć – notują one rocznie wielomiliardowe przychody ze sprzedaży. Co wobec tego wpływa na powodzenie sprzedaży na stocku? Jak należy postępować, aby maksymalizować swoje szanse? Jakie zdjęcia najlepiej się sprzedają i dlaczego?Tych informacji najlepiej zasięgnąć u źródła – dlatego postanowiliśmy zorganizować praktyczne szkolenie, prowadzone przez praktyków, którzy o stockach wiedzą bardzo wiele.
Program szkolenia1. Ile można zarobić na stocku – czyli licencje, stawki, modele rozliczeń.
2. Jeden stock czy wiele? - przegląd możliwości; typy stocków, nowe trendy.
3. Jakie zdjęcia najlepiej się sprzedają? - analiza najlepiej sprzedających się fotografii i ich typów.
4. Wspólne cechy najlepiej sprzedających się fotografii.
5. Fotografia stockowa, a fotografia produktowa/modowa.
6. Wymagania stawiane przez stocki (kompozycja i uniwersalność zdjęcia, rozdzielczość).
7. Wymagania formalno-prawne, które musi spełnić zdjęcie stockowe (wizerunek - osoby publiczne/prywatne, znaki towarowe).
8. Najczęściej popełniane błędy początkujących.
9. Rola opisu fotografii – tagi, słowa kluczowe, klasyfikacja, kategorie.
10. Jak przygotować się do realizacji fotografii stockowych; sprzęt i technika wykonywania fotografii stockowych.
11. Techniki fotograficzne stosowane przy fotografiach stockowych.
12. Odpowiedź na pytania Uczestników szkolenia do prowadzących.
Dodatkowo, w materiałach szkoleniowych:
- Stock a opodatkowanie fotografów;
- Opodatkowanie aktywności w bankach zdjęć;
- Klasyfikacja przychodów;
- Modele rozliczeń podatkowych;
- Instrukcja postępowania w zakresie rozliczania dochodów;
- Optymalizacja obciążeń podatkowych:
- Szczególne rozwiązania przy udzielaniu licencji dla podmiotów z UE i spoza UE;
- Sprzedaż praw majątkowych.
Prowadzący
Bartek Wardziak - zawodowy fotograf z bogatym doświadczeniem w fotografii modowej i reklamowej. Jego zdjęcia ukazywały się w wielu pismach np. Playboy, Viva!, a swoim nazwiskiem sygnował zdjęcia do kampanii reklamowych takich marek jak Sephora, Citroen, Martini, czy Konfrontacja Sztuk Walki. Ekspert fotografii stockowej. Prowadzi również szkolenia z fotografii modowej i aktu. Jest pomysłodawcą i autorem zdjęć do inicjatywy charytatywnej wspierającej klinikę onkologii dziecięcej – kalendarza "Kropla Szczęścia".
Dorota Bigo - specjalistka w zakresie marketingu internetowego. Tworzy kreacje reklamowe, zajmuje się także fotografią. Współtwórczyni banku zdjęć – FOTOterytorium.pl. Wcześniej jako redaktor Świata Obrazu była odpowiedzialna za testowanie nowości sprzętowych w fotografii i oświetleniu studyjnym. Ukończyła studia dziennikarskie na Uniwersytecie Warszawskim specjalizując się w fotografii prasowej.
Błażej Biedak – specjalista sprzedaży powiązany z kanałem "direct". Kieruje rozwojem polskiego banku zdjęć FOTOterytorium.pl. Zainteresowany zawodowo prawnymi aspektami fotografii, nie tylko stockowej. Fotograf-amator zajmujący się fotografią koncertową.
Cena szkolenia: 190 zł (zawiera podatek VAT 23%)
Uwaga: Dla Uczestników wpłacających do 15 sierpnia 2012 roku: cena wynosi 149 zł (zawiera już 23% VAT).
Cena zawiera:
- udział w szkoleniu;
- materiały drukowane;
- przerwę kawową;
- certyfikat.
Czas szkolenia: Szkolenie odbędzie się 21.09.2012 r. (piątek) w godzinach 17-21.
Miejsce szkolenia: Warszawa
Organizatorzy:
SwiatObrazu.pl
FotoTerytorium.pl
Aby wziąć udział w szkoleniu, proszę wypełnić formularz zgłoszeniowy: http://www.swiatobrazu.pl/stock-czyli-jak-zarabiac-na-fotografii-szkolenie-praktyczne-27153.html
Informacja pochodzi z Internetowego Dziennika o Fotografii i Wideo SwiatObrazu.pl (http://www.swiatobrazu.pl/)
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/stock-czyli-jak-zarabiac-na-fotografii-szkolenie